Kraków, 29 listopada 32c
Nie jesteś zalogowany na forum.
witam
ze względu na coraz mniejsze szanse na parkowanie w okolicach swojej klatki, dobrze by było w końcu cos z tym fantem zrobić.
Kilku mieszkańców zaproponowało stworzenie parkingów prostopadłych do osi jezdni miedzy blokiem C (naszym) i B, czyli na terenie naszej wspólnoty, od tyłu bloku.
Parking mógłby być usytuowany pod kontem 90 stopni, lub co bardziej racjonalne, pod jakimś kontem zbliżonym do 45 stopni.
Budowa parkingu (poza pewnie wymaganymi pozwoleniami) byłaby bardzo prosta, i zajęłaby około tygodnia.
Wybranie warstwy około 40cm, nasyp kruszywa w postaci łamańca różnych frakcji i zagęszczenie podłoża. warstwa piachu i np bloczki betonowe-ażurowane.
plus ewentualna blokada wjazdu zamykana na kluczyk.
Pytanie brzmi, ile byłoby chętnych osób na takie rozwiązanie? ile osób chciałoby to finansować z "własnej" kieszeni dla tylko swoich samochodów, względnie zbudować takie miejsca na całej długości i wynajmować je chętnym na parking (sądzę ze ok 80 zł/miesięcznie przychodu "od miejsca")
Kosztorys za jedno miejsce, zależeć będzie od ilości chętnych i ewentualnych pozwoleń.
są chętni, warto ruszać temat?
Offline
Uważam że warto. Zdecydowanie pod kątem który by pozwalał maksymalnie wykorzystać teren. Pozostaje jeszcze rozważyć pod względem prawnym jak go powinno wyglądać bo nie do końca jest to takie proste. I powstaje też problem opodatkowania. Ja jestem zwolennikiem rozszerzenia strefy płatnego parkowania o nasze osiedle. Strefa jest już bardzo blisko nas i zapewne zawita i u nas. Trochę aut zniknie wtedy z naszego osiedla.
Offline
Też uważam, że wato jednak moim zdaniem nie będzie to takie proste pod względem prawnym. Rzeczywiście dużo by tu uprościło poszerzenie strefy płatnego parkowania. Automatycznie wszystkie obce samochody by zniknęły i zostałoby więcej miejsca dla "swoich". W momencie powstania strefy abonament mieszkańca wynosi 10 złotych miesięcznie i podejrzewam, że nikt z mieszkańców nie skusi się na abonament rzędu proponowanych 80 złotych. Kwestia tylko ilu "obcych" było by wtedy skłonne wykupić ten abonament, bo wtedy 80 złotych to rzeczywiście oferta atrakcyjna (normalny abonament w strefie 250 złotych miesięcznie) ale znając mentalość ludzi będą woleli pozostawiać samochody gdzieś "za darmo" i miejsca pozostałyby puste.
Reasumując - dopóki nie ma sterfy to moim zdaniem każde miejsce będzie wykorzystane, pytanie co się stanie w momencie jak powstanie strefa.
A tak na marginesie to czy wogóle jest w planach poszerzeni strefy o nasze osiedle?? Ma ktoś jakieś przecieki ?
Offline
Biorąc pod uwagę makabryczna wręcz sytuacje z parkowaniem,do tego notoryczne niewłaściwe parkowanie kierowców z 4 bloku uważam iż parking na tyłach bloku to sprawa priorytetowa.
Offline
Nie do końca rozumiem, mamy zrobić sobie z tyłu za własne pieniądze miejsca parkingowe żeby kierowcy z bloku generującego największy ruch (32D) mieli jeszcze więcej miejsca na naszym chodniku? Sami demonstracyjnie skasowali z 4 miejsca które były w tym "lejku" wjazdowym. Kilka lat temu ZiKit nie wyraził zgody na postawienie na naszym chodniku znaku zakazu parkowania dla aut spoza bloku 32c.
Wykonanie fizyczne z tyłu miejsc nie jest zbyt trudne technicznie tylko że mogą to być raczej miejsca ogólnie dostępne, udostępnienie ich tylko wybranym może być trudne z przyczyn formalnych, może do tego nawet nie wystarczyć uchwała (jest to teren całego blok 32c i pożytki z niego maja prawo czerpać wszyscy właściciele)
Prędzej na zasadzie sprzedania kawałka zainteresowanym może być "prostsze".
Zresztą tak szczerze mówiąc pomiędzy drzewami z tyłu bloku nie wyjdzie chyba więcej niż ok 9-11 miejsc (trzeba ominąć drzewa i zostawić pewien dystans do nich bo jak uschną będzie spory i to finansowy problem dla inwestora) a teraz wzdłuż chodnika parkuje około 5-6 (mam na myśli sam tył budynku) zysk niewielki chociaż zawsze.
Strefa płatnego parkowania byłaby najlepszym rozwiązaniem na tą chwilę, jesteśmy teraz na granicy strefy i proszę zobaczyć co się dzieje na ulicy Bp Prandoty, Kątowej czyli tam gdzie nigdy nie było tłoku a teraz auta ciągle stoją. Jak rozmawiałem z Radnym I Dzielnicy generalnie jak się pojawią wnioski o rozszerzenie strefy to się raczej przychylą tylko wiadomo, że jest to niepopularna decyzja bo pewna grupa osób będzie niezadowolona ale zniknie wtedy trochę aut z naszego osiedla. Mało tego są bardzo zaawansowane prace nad powstaniem kładki pieszej (podobno są rezerwowane środki na 2017rok) łączącej nas z os. Żabiniec i jest prawie pewne że część osób od nich zostawi sobie u nas auto bo zaoszczędzi z 20 minut korka rano i 30 popołudniu szczególnie że u nich miejsc też brakuje. Nasze osiedle idealnie nadaje się na strefę łatwe do oznakowanie itp.
Offline
Niestety jest wiele prawdy w tym co pisze Bodek .Ale nie możemy stać z założonymi rękami i patrzeć jak piesi (a w szczególności osoby starsze) przewracają się na autach lub zmuszane są do obchodzenia nieprawidłowo zaparkowanych aut (w 90% aut nie z naszego bloku) Co do formy parkingu uważam że parking powinien należeć do wspólnoty a udostępniany być za opłatą miesięczna jak to się dzieje na nowych osiedlach.Sama budowa jego mogła by się odbyć z pieniędzy osób zainteresowanych które w jakimś okresie odbiły by sobie je z "czynszu za parking" .Jeśli zadbamy o miejsca dla naszych aut łatwiej będzie walczyć z autami innych kierowców - choćby ograniczając pernamentnie miejsca do parkowania przez wyznaczenie stref przejścia,stref załadunków czy strefy emergency ,wytyczając linie szerokości chodnika i w końcu egzekwowania przepisów o ruchu drogowym (w tym prawidłowego parkowania z zachowaniem minimum przejścia) Możemy również jako wspólnota poprosić zikit o pomoc (wiem że ostatnio są bardziej przychylni) .Należy pamiętać że są możliwości walki z autami nieprawidłowo zaparkowanymi które dziś nie możemy podjąć bo podcięli byśmy gałąź na której siedzimy .Jeśli uda się zrobić parkingi dla naszych aut + ograniczymy parkowanie swobodne wokoło bloku to myślę że 4 blok będzie musiał pomyśleć o parkingach zwłaszcza że tym torem mogą iść inne bloki (1,2,3,) widząc przetarty szlak.
Offline
Szanowni Państwo.Dzisiaj rozmawialiśmy z kilkoma biurami projektowymi na temat parkingu.Sprawa nie jest prosta bo jest to inwestycja która wymaga wielu uzgodnień (najgorsza to ZIKIT) jak i dokumentów.Dlatego na wstępie poprosiliśmy o wycenę usługi wizualizacji (to pierwszy etap naszej inwestycji) ,projektu i najważniejsze formalności związanych z budową parkingu.Czekamy na opinie i wycenę usługi.O dalszych krokach będziemy informować na forum .
Offline